Bu rakamlar goz onune alindiginda bircok universitenin pilot yetistirmek icin actigi lisans bolumlerinde, bir takim calismalar ve yenideden degerlendirmeler yapmak durumunda oldugunu gormekteyiz. Zira ortaya cikan vede buyuyen pilot talebini karsilamak icin sayilari hergun artan ozel pilot okullarinin yani sira, bu egitimi veren universitelerinden konuya bu acidan bakmalari gerekmektedir.
Boeing’in tahminlerine göre, personel sayisinda en buyuk artis Asya Pasifik bolgesinde olacak, ihtiyac duyulan pilot sayisi 200.000 civarinda, teknisyen sayisi ise 250.000’e ulasacak. Bölge genelinde pilot ve teknisyene en buyuk talep, sirasiyla 70.600 ve 96.400 elemanla Cin’den gelecek. Kuzey Amerika’da, 97.350 pilot ve 137.000 teknisyene ihtiyac duyulurken, Avrupa’da pilot talebi 94.800, teknisyen talebi ise 122.000 olacak.
Ulkemiz pilot rakamlarini ve ihtiyaclari goz onune aldigimizda cok daha carpici veriler ile karsilasmaktayiz.
Cok acikca soyleyebilrim ki sektorde artan talebi karsilamak icin, pilotluk ve teknik egitimlerini, klasik yontemlerden kurtarip, gelecek nesilin kabiliyet ve kapasitesi ile uyumlu hale getirmek onem tasiyor. Bu noktada gerekli guvenlik ve tecrube unsurunu atlamaya dikkat etmek hic suphesiz birinci kural. Lakin gelisen teknoloji ve ucus sistemleri egitimin sekillenmesinde rol oynacaktir. Egitim kolay ulasilabilir ve yetkinlik bazli olmalidir.
Gelisen teknoloji ve olusan yeni ihtiyaclar bireysel ucuslarida on plana cikaracak. Bu durum da kisisel ucus sistemleri ve kucuk ucaklari her gecen gun daha populer hale getirecek. Kim bilir belki yakinda is ilanlarinda,
B sinifi surucu belgesi,
PPL seviyesi ucus sertifikasi sorgulanabilir.
Hem kuslara rakip olmak hemde teknolojiyi yasamak adina, bende yavas yavas gokyuzunde yerimi aliyorum.
abim bi kuslara rakıp olmamıstın onuda yaparsın sen :)