ARABA ÜRETMEDEN UÇAK ÜRETMİŞ ÜLKE: TÜRKİYE

Temmuz ayında, SubconTurkey, Yan Sanayi ve Tedarikçi Gazetesinde yer alan yazım aşağıdadır. Ülkemizde havacılık servis ve üretim yetenekleri, otomotiv sektörüne göre daha önceleri başlamasına rağmen, Türkiye özellikle 1970lerden itibaren, bir otomotiv ülkesi olmaya yönlendirilmiş. Otomotivde de kendi tasarım ve üretimini kendisi belirleyememiş, sürekli yabancı firmaların kontrol ve lisansı altında çalışmalar yapılarak bir sanayi oluşturulmuş. Ziradevamı

DÜNYADAKİ İLKLERDEN: UÇAN KANADIMIZ

          Her ülkenin gurur duyduğu olaylar, markalar vardır. Havacılık konusunda yüzlerce yıllık gururumuz olmasına rağmen, genç cumhuriyetin ilk yıllarında uçmamıza, bir çok uçak modeli üretmemize rağmen, 1950`ler den itibaren havacılık bu ülke için üzcü olaylar zincirinin bir parçası olmaya başlamıştır.           Sektörün tamamen dışında gelen birisi dahi olsanız, havacılığımız hakkında okuduklarınız ve duyduklarınız eminim sizleridedevamı

2010 En Iyi Hava Kargo Sirketleri

Rekabet kelime anlami olarak ustunluk saglamak amaci ile ayni amaci guden kisi, grup, kurum yada organizasyonlar arasindaki cekisme, yarisma, one gecme etkinliklerinin bir butunudur.   Teknolojinin akil almaz gelisimi ile sinir tanimayan globallesme dunyada artik rekabeti mahalledeki iki bakkalin cekismesiden, Amerika`daki hipermarket zincirinin o mahallenin en buyuk hizmet verenine dosnusmesine sebep olmustur. Gun gecmiyor kidevamı

TÜRK HAVACILIĞININ 1001. YILI

2011 girdigimiz bugunlerde, geriye donup baktigimizda, yaptiklarimiz ve yapacaklarimiz arasindaki baglantiyi kurgulayabilmemiz gerekli. Bu ozgecmis ve ozgelecek kurgularini belki yilda bir defadan fazla yapmakta fayda var lakin bir defa dahi yapmayan milyonlarin oldugunu dusundugumuzde, bunun bile gelecegimizi sekillendirmede faydali olacagi kesin. Cocukluk yillarimda evdeki dolaplarin uzerinden atlarken kendimce kesfettigim “semsiye parasutun” yillar sonra cok gelismislerinidevamı

A Havacilik… Türkiye`nin Gücünü Gökyüzüne Cikariyoruz…

2011 e saatler kala, donup geriye baktigimizda, yaptiklarimiz ve yapacaklarimiz arasindaki baglantiyi kurgulayabilmemiz gerekli. Bu ozgecmis ve ozgelecek kurgularini belki yilda bir dafadan fazla yapmakta fayda var lakin bir defa dahi yapmayan milyonlarin oldugunu dusundugumuzde bunun bile gelecegimizi sekillendirmede faydali olacagi kesin. Cocukluk yillarimda evdeki dolaplarin uzerinden atlarken kendimce kesfettigim “semsiye parasutun” yillar sonra cokdevamı

Pilot, pilot, pilot…

Boeing firmasinin ongorusune gore, gelecek yirmi yilda, toplamda bir milyondan fazla pilot ve ucak-teknisyenine ihtiyac duyulacak. Havacilik sanayisindeki canlanma ile olusan talebi degerlendiren Boeing, gelecek yirmi yilda yaklasik 500.000 pilot ve bir okadar ucak teknisyenine ihtiyac duyulacagini bildiriyor. Buna gore havayolu sirketleri, 2011 – 2030 arasinda, yillik ortalama 25.000 yeni pilota ve 30.000 civarinda yeni teknik bakim elemanina ihtiyac duyacak.devamı

ULUSLARARASI ORTADOGU HAVACILIK KONGRESI

ilk uçuş denemesini 1010 yılında yapan bilim adamlarından biri olarak İsmail Caferi dünyaya Türk İslam alimlerinin misyon ve vizyonunu en iyi şekilde ispat etmistir. Aradan gecen 1001 yıl da bizler ecdadimiza layık olmaya çalıştık. Zaman zaman, dönem dönem engellemeler ile karşılaştık. Bin bir zorlukla yaptığımız uçaklarımızı uçuramadık. Dünyanın gıpta ettiği başarılarımız gölgelendi, ama biz yılmadık…devamı